Update!

Har inte gjort några inlägg på ett bra tag nu... Det är väl så att jag tröttnade på bloggen väldigt fort men nu har jag lust att skriva av mig igen! :)
Idag (fredag) så hade vi inlämning av svenska arbetet i skolan som var att skriva en deckare. Min deckare blev ca 8 A4 lång, men jag blev inte helt nöjd med slutet... Fick ju stressa lite för att hinna skriva klart den.
Vi hade också en So-inlämning.. Det var en text man skulle skriva om filmen vi hade sett på skolbion, "In the name of the father" heter den och är faktiskt ganska bra. Den är baserad på en sann historia om en familj från Norra Irland. En av sönerna i familjen, Gerard (Gerry) Conlon och hans vän Paul Hill blir anklagade för en bombning och de torteras, förolämpas och förnedras att erkänna till brottet de ej begått. Polisen drar också in familjen i detta och de döms till livstid trots att de är oskyldiga. Efter 15 år i fängelse så frias de.
Kanske inte den bästa filmen, men man somnar iallafall inte till den (Y)
Ha en go fredagskväll!
(bloggar nog mer senare ikväll)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0